Νησί της Volkswagen γίνεται η Θάσος



Ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα” αποκαλύπτει ότι η Volkswagen επέλεξε τη Θάσο για μεγάλη επένδυση που θα αφορά σε δοκιμές αυτόνομα κινούμενων οχημάτων.

Μεγάλη επένδυση στη χώρα μας και ειδικότερα στο νησί της Θάσου αναμένεται να πραγματοποιήσει η Volkswagen, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα”, οι συζητήσεις σχετικά με την επένδυση αυτή βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και σύντομα, μέσα στο Μάρτιο, αναμένεται να υπογραφεί η σχετική συμφωνία συνεργασίας μεταξύ του VW Group με την ελληνική κυβέρνηση.
Τι περιλαμβάνει η επένδυση

Στη Θάσο η VW επιθυμεί να δημιουργήσει μια υποδομή τηλεματικής με τεχνολογία αιχμής, δημιουργώντας ένα “έξυπνο νησί” το οποίο θα μπορεί να υποστηρίξει δοκιμές οχημάτων που κινούνται αυτόνομα, δηλαδή χωρίς οδηγό.


Σε πρώτη φάση, το ενδιαφέρον προέρχεται από τον κλάδο φορτηγών και λεωφορείων του ομίλου, δηλαδή την ΜΑΝ. Αυτή πρόκειται αρχικά να δημιουργήσει την ιδανική υποδομή στη Θάσο για την υποστήριξη και την επικοινωνία των αυτόνομα κινούμενων οχημάτων και στη συνέχεια να ξεκινήσει τις δοκιμές.



H VW πραγματοποιεί δοκιμές αυτόνομα κινούμενων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους, πάντα όμως με την παρουσία οδηγού.



Η Θάσος μπήκε στο στόχαστρο της VW καθώς συνδέεται πολύ εύκολα με την ηπειρωτική Ελλάδα και το αεροδρόμιο της Καβάλας. Ταυτόχρονα έχει μεγάλη έκταση και οδικό δίκτυο, καθώς και σύγχρονες τουριστικές υποδομές. Το σημαντικότερο τέλος στοιχείο που διαθέτει είναι ότι μπορεί να ενταχθεί σε καθεστώς ακριτικής περιοχής και να υπερκεράσει το πρόβλημα των απαγορεύσεων της κυκλοφορίας αυτόνομα κινούμενων οχημάτων στο δημόσιο δρόμο, χωρίς την παρουσία του οδηγού.

Από την Ελλάδα το ζητούμενο είναι να δημιουργήσει το νομικό πλαίσιο που θα επιτρέπει στο νησί να φιλοξενεί νόμιμα αυτοκίνητα που θα κινούνται όχι μόνο αυτόνομα, αλλά ακόμα και χωρίς οδηγό. Το τελευταίο, προς το παρόν απαγορεύεται σε δημόσιους δρόμους, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων κυρίως στις ΗΠΑ.
Τα πρόσωπα κλειδιά

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Παππά, οι συζητήσεις στελεχών του ομίλου της VW σχετικά με την επένδυση στη Θάσο είχαν ξεκινήσει από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά προφανώς δεν ευοδώθηκαν. Στη συνέχεια, το θέμα αυτό χειρίστηκε ζεστά η νέα διακυβέρνηση, ενώ κάποιοι άνθρωποι κλειδιά στην VW και την MAN υποβοήθησαν και στήριξαν την περίπτωση της Θάσου. Αυτοί ήταν οι Αθανάσιος Στιμονιάρης, πρόεδρος των εργατικών επιτροπών και μέλος του Εργατικού Συμβουλίου στον όμιλο της VW, καθώς και ο Αθανάσιος Κρίκης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο συμβούλιο της ΜΑΝ. Ταυτόχρονα, η γενική πρόξενος Μονάχου, Παναγιώτα Κωνσταντινοπούλου, στάθηκε αρωγός καθ' όλη τη διάρκεια των προκαταρκτικών συζητήσεων για την επένδυση.

Εκ μέρους της κυβέρνησης το θέμα χειρίστηκε με πολύ ζέση ο υφυπουργός εξωτερικών αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία κ. Κώστα Φραγκογιάννης, ενώ η σειρά των αρχικών επαφών κορυφώθηκε με την έλευση στην Ελλάδα του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου της VW, Χέρμπερτ Ντις, ο οποίος είχε άμεσες συνομιλίες με τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου.
Τι σημαίνει η επένδυση αυτή για τη χώρα μας

Κατ' αρχάς, η έλευση της MAN και της VW στη χώρα μας με ένα ερευνητικό και δοκιμαστικό κέντρο “απλωμένο” σε ένα ολόκληρο νησί, βάζει τη χώρα μας στο χάρτη των φιλικών προς τις νέες τεχνολογίες αυτοκίνησης χωρών. Ταυτόχρονα, θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας για επιστημονικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και μάλιστα σε τεχνολογίες αιχμής. Με μισθούς, πιθανώς, όχι Ελλάδας, αλλά Γερμανίας.

Δευτερευόντως, το πανέμορφο νησί της Θάσου δεν θα περιμένει το καλοκαίρι για να φιλοξενήσει επισκέπτες, αλλά θα προσφέρει υπηρεσίες φιλοξενίας όλο το χρόνο σε εκατοντάδες εργαζομένους της VW. Εκ των οποίων ένα σημαντικό μέρος δεν θα είναι ντόπιοι και ίσως ούτε καν Έλληνες.





Η MAN δοκιμάζει αυτόνομα κινούμενα φορτηγά, προς το παρόν μόνο σε κλειστούς στην κυκλοφορία δρόμους.

Παράλληλα με τα παραπάνω, εφ' όσον η ελληνική κυβέρνηση δημιουργήσει το κατάλληλο νομοθετικό και υποστηρικτικό πλαίσιο και η VW με την MAN ανοίξουν το δρόμο, τότε είναι περισσότερο από πιθανό να ακολουθήσουν κάποιες ή και πολλές ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες. Επίσης, προμηθευτές συστημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίο επενδύουν δις ευρώ στην ανάπτυξη στοιχείων hardware και software για την ανάπτυξη της αυτόνομης κίνησης των οχημάτων.
gazzetta.gr

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Ε.ΔΗ.Π.Η.Τ.

ΠΕΛΛΑ-Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

[ΠΕΛΛΑ-Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ][[bleft]

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

[ΑΘΛΗΤΙΚΑ][list]

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

[ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ][list]

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

[ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ][list]

ΕΛΛΑΔΑ

[ΕΛΛΑΔΑ][grids]

ΑΜΥΝΑ

[ΑΜΥΝΑ][bleft]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][bsummary]

ΔΙΕΘΝΗ

[ΔΙΕΘΝΗ][grids]