Ὅταν οἱ μπολσεβίκοι κατηγόρησαν τὶς εἰκόνες ὡς «ἑστίες μετάδοσης ἐπιδημίας»
Οἱ εἰκόνες ἔπαιζαν ἕναν ἰδιαίτερο ρόλο στὴν ζωὴ τῶν Ὀρθοδόξων Ρώσων καὶ ὡς ἐκ τούτου ἀποτέλεσαν στόχο τῆς ἐκτεταμένης «ἀντιθρησκευτικῆς» προπαγάνδας τῶν μπολσεβίκων.
Τὸ 1924 τὸ περιοδικὸ “Bezbozhnik” («Ἄθεος») ἰσχυρίστηκε ὅτι μία ἐπιδημία σύφιλης στὴν ὕπαιθρο διαδόθηκε μέσω τῆς πρακτικῆς του φιλήματος τῶν εἰκόνων. Πέντε χρόνια ἀργότερα, κατὰ τὴν «κολεκτιβοποίηση», ἰσχυρίστηκαν ὅτι ἔβρισκαν κρυμμένους κόκκους σιταριοῦ κάτω ἀπὸ εἰκόνες. Ἡ ἐπίλυση τοῦ «προβλήματος τῶν εἰκόνων» ἦταν ἁπλή: οἱ εἰκόνες ἔπρεπε νὰ ἀφαιρεθοῦν καὶ νὰ καταστραφοῦν.
Στὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας τοῦ 1920, τὰ ἀντιθρησκευτικὰ μέσα ἐνημέρωσης ἀνέφεραν ὅτι ὁ πληθυσμὸς ἀπομακρύνθηκε ἀπὸ τὶς εἰκόνες. Τυπώθηκε μάλιστα ἀπὸ τὸ “Bezbozhnik u stanka” μία δέσμευση ὑπογεγραμμένη ἀπὸ τριάντα ὀκτὼ ἐργάτες στὸ ἐργοστάσιο Krasnaia Zvezda στὴ Μόσχα, ὅτι κανένας δὲν εἶχε εἰκόνες καὶ κανένας δὲν ἀκολουθοῦσε «λατρεία εἰκόνων». Μάλιστα, οἱ συνέπειες τῆς ἀπομάκρυνσης τῶν εἰκόνων ἦταν «θαυματουργικές». Τὸ Bezbozhnik ἀνέφερε ὅτι....
μετὰ τὴν ἀνακοίνωση τῆς κοινότητας τοῦ Novyi Put (Νέος Δρόμος) στὴν ἐπαρχία Νίζνι Νόβγκοροντ τὸ 1925, ἡ κοινότητα ἄρχισε νὰ εὐημερεῖ: «Χωρὶς τὸν Θεό, οἱ δουλειὲς μᾶς πᾶνε καλύτερα. Λάβαμε δύο τρακτέρ, ἕναν ἐκλεπτυσμένο ψαλίδι, καὶ ὅλο τὸν ἀπαραίτητο ἐξοπλισμὸ γιὰ τὴν ἐπεξεργασία τῆς γὴς .... »
ΚΟ / Ἀπὸ τὸ “Storming the Heavens: The Soviet League of the Militant Godless” τοῦ Daniel Perisκαὶ τὸ "Soviet Antireligious Campaigns and Persecutions (History of Soviet Atheism in Theory and Practice and the Believer, Vol 2)" τοῦ Dimitry V. Pospielovsky.
redsky
μετὰ τὴν ἀνακοίνωση τῆς κοινότητας τοῦ Novyi Put (Νέος Δρόμος) στὴν ἐπαρχία Νίζνι Νόβγκοροντ τὸ 1925, ἡ κοινότητα ἄρχισε νὰ εὐημερεῖ: «Χωρὶς τὸν Θεό, οἱ δουλειὲς μᾶς πᾶνε καλύτερα. Λάβαμε δύο τρακτέρ, ἕναν ἐκλεπτυσμένο ψαλίδι, καὶ ὅλο τὸν ἀπαραίτητο ἐξοπλισμὸ γιὰ τὴν ἐπεξεργασία τῆς γὴς .... »
ΚΟ / Ἀπὸ τὸ “Storming the Heavens: The Soviet League of the Militant Godless” τοῦ Daniel Perisκαὶ τὸ "Soviet Antireligious Campaigns and Persecutions (History of Soviet Atheism in Theory and Practice and the Believer, Vol 2)" τοῦ Dimitry V. Pospielovsky.
redsky
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :