Η ακτινογραφία των τροχαίων ατυχημάτων
Ζούμε στον αστερισμό του κορωνοϊού με την παγκόσμια κοινότητα να συγκλονίζεται από την πανδημία και τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, αλλά και στην οικονομία.
Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεχνάμε τα τροχαία ατυχήματα, τα οποία εξακολουθούν να αποτελούν μάστιγα, με βαρύτατο φόρο αίματος.
Της Αθανασία Παπαδημητρίου
Ζητάμε από τον Ιατροδικαστή κ. Ιάκωβο Γερούδη να παραθέσει συγκριτικά στοιχεία για το μείζον θέμα των τροχαίων στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που επεξεργάστηκε και θέτει υπόψιν μας για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 3η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε θανάτους από τροχαία με μηχανοκίνητα δίκυκλα, με 2η την Κύπρο και 1η την Μάλτα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Eurostat το 2018 το 27,1% των θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα αφορούσε δικυκλιστές, ενώ για την Κύπρο το 28,6%. Ακολουθεί πολύ πίσω η Πορτογαλία με 7,1%.
Όσον αφορά τους ποδηλάτες, χώρες όπως η Ολλανδία και η Δανία έχουν την αρνητική πρωτιά λόγω της μαζικής χρήσης των ποδηλάτων στις χώρες αυτές, με 20,4 και 16,4% αντίστοιχα. Η Ελλάδα καταγράφει 1,7% των συνολικών νεκρών από τροχαία σε ποδηλάτες.
Το 2018 23.339 άνθρωποι απεβίωσαν στην ΕΕ σε τροχαία , 45% ως επιβάτες αυτοκινήτων, 21% ως πεζοί, 15% ως μοτοσυκλετιστές, 8% ποδηλάτες και 12% ως οδηγοί οχημάτων βαρύτερων ή ελαφρότερων κατηγοριών.
Χάρη στις εκστρατείες ενημέρωσης, την βελτίωση των οδικών δικτύων και της έγκαιρης και εξειδικευμένης παροχής ιατρικής βοήθειας παρατηρείται σημαντική μείωση των θανάτων από τροχαία.
Σε σύγκριση των θανάτων με το σύνολο του πληθυσμού των κρατών μελών η Ιρλανδία με 24 νεκρούς ανά εκατομμύριο και η Ρουμανία με 96 νεκρούς ανά εκατομμύριο αποτελούν τα δύο άκρα, ενώ η Κύπρος με 57 και η Ελλάδα με 65 υπερβαίνουν τον μέσο κοινοτικό ορό των 52 νεκρών ανά εκατομμύριο.
Labels
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :