Τεύτλα: Πληρωμές υπόσχεται η ΕΒΖ στις 16 Μαρτίου, χωρίς τιμολόγιο και στρέμματα κινδυνεύει να χαθεί η φετινή καλλιεργητική περίοδος

Συνάντηση είχαν στην Θεσσαλονίκη, τη Δευτέρα (6/3/2018), 60 τευτλοπαραγωγοί με τον πρόεδρο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) κ. Παναγιώτη Αλεξάκη και τον διευθύνων σύμβουλο κ. Παναγιώτη Καραχάλιο. Όπως ανέφεραν στον ΑγροΤύπο οι εκπρόσωποι των παραγωγών, «η διοίκηση δεσμεύτηκε ότι την Παρασκευή (16/3/2018) αναμένεται να εξοφληθούν για την παραγωγή που παρέδωσαν στη βιομηχανία το 2017». Θυμίζουμε ότι οι οφειλές από την περυσινή σεζόν σε περίπου 2.500 τευτλοπαραγωγούς ανέρχονται στα 6,2 εκατ. ευρώ. Ωστόσο αυτό που προβληματίζει τους παραγωγούς είναι ότι η ΕΒΖ ακόμη δεν έχει ανακοινώσει το νέο τιμοκατάλογο ούτε τον αριθμό των στρεμμάτων καλλιέργειας. Εφόσον η διοίκηση τηρήσει τις δεσμεύσεις της και εξοφλήσει τους παραγωγούς - όπως υποσχέθηκε - και αν ανακοινώσει άμεσα το νέο τιμολόγιο και τα στρέμματα καλλιέργειας, τότε δεν θα χαθεί η φετινή καλλιεργητική περίοδος.

Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο τευτλοπαραγωγός κ. Παύλος Μπογιαννίδης, «η καλλιέργεια σε συνδυασμό με την συνδεδεμένη ενίσχυση παραμένει «ελκυστική». Όμως φτάσαμε στα μέσα Μαρτίου και περιμένουμε να πληρωθούμε από την ΕΒΖ για να καλύψουμε τα έξοδα της νέας φύτευσης. Θα πρέπει με σοβαρότητα να μας αντιμετωπίζει και η διοίκηση του εργοστασίου. Ζητάμε να ανακοινώσει τις τιμές για το 2018 και τα στρέμματα καλλιέργειας. Επίσης ζητάμε εγγυήσεις πληρωμών.

Περίπου 2.500 τευτλοπαραγωγοί δεν γνωρίζουν αν πρέπει να παραμείνουν στην καλλιέργεια ή να στραφούν στο καλαμπόκι και το βαμβάκι. Την ίδια στιγμή η διοίκηση δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται ότι οι ημέρες όσο πάνε και λιγοστεύουν. Η φύτευση δεν μπορεί να περιμένει. Αν πάμε στις αρχές Απριλίου στα χωράφια για να κάνουμε φυτεύσεις θα έχουμε μια όψιμη συγκομιδή και μπορεί να υπάρξουν προβλήματα στην παραγωγή».

Εμφάνισε κέρδη 3,296 εκατ. ευρώ το 2017
Στο μεταξύ μετά από μεγάλη καθυστέρηση η ΕΒΖ ανακοίνωσε ότι ο Όμιλος επανέρχεται στην κερδοφορία. Η βελτίωση αποδίδεται στην αύξηση του τζίρου αλλά και στη σημαντική μείωση των εξόδων. Αύξηση 52,78% σημείωσε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης κατά τη χρήση που έληξε στις 30/6/2017 και ανήλθε σε 176,777 εκατ. ευρώ έναντι 115,710 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής χρήσης. 

Υπήρξε μείωση στα έξοδα διάθεσης διοίκησης κατά 15,50% και στα έξοδα διοίκησης κατά 15,34 % και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην περικοπή δαπανών (κυρίως στη μητρική εταιρεία). Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών και συνολικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 20,232 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 19,695 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. 

Τέλος, τα συνολικά καθαρά ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου μετά φόρων και μετά την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας παρουσίασαν κέρδη 3,296 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 42,040 εκατ. ευρώ της περσινής αντίστοιχης χρήσης.

agrotypos.gr
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Ε.ΔΗ.Π.Η.Τ.

ΠΕΛΛΑ-Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

[ΠΕΛΛΑ-Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ][[bleft]

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

[ΑΘΛΗΤΙΚΑ][list]

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

[ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ][list]

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

[ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ][list]

ΕΛΛΑΔΑ

[ΕΛΛΑΔΑ][grids]

ΑΜΥΝΑ

[ΑΜΥΝΑ][bleft]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][bsummary]

ΔΙΕΘΝΗ

[ΔΙΕΘΝΗ][grids]