Απάντηση του Συλλόγου Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Αυτής Γιαννιτσών στο άρθρο του Ξενοφώντα Ε.Μαυραγάνη

Απάντηση του Συλλόγου Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Αυτής Γιαννιτσών στο άρθρο του Ξενοφώντα Ε.Μαυραγάνη

Απάντηση του προέδρου του Συλλόγου Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Αυτής Γιαννιτσών ΜΑΝΩΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ προς τον κ. ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ Ε. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ ως προς το άρθρο του ¨ποιοι εκμεταλλεύτηκαν την 8η Νοεμβρίου".
«Σαν Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Αυτής Γιαννιτσών θα ήθελα να απαντήσω στον κύριο Ξενοφώντα Μαυραγάνη (τον οποίο δεν εκπλήσσουν πλέον και δεν συγκινούν κατά τα λεγόμενά του, οι παρελάσεις που υποτίθεται τιμούν Εθνικές Επετείους). Ο λόγος της απαντήσεώς μου είναι διότι αναφέρθηκε στον Σύλλογό μας χαρακτηρίζοντάς μας ως αστέρες της σύγχρονης Εθνικοφροσύνης και του ακραίου Εθνικισμού. Πριν αναφερθώ στον κύριο αυτόν για το ποιοι ακριβώς είμαστε και τι πρεσβεύουμε (που μόνο άγνοια, ημιμάθεια και εμπάθεια χαρακτηρίζουν τα γραφόμενά του) θα σχολιάσω τις απόψεις του ότι προσπαθούμε σαν λαός να επιβάλλουμε έναντι των άλλων λαών την καθαρότητα των προθέσεών, την υπεροχή μας, ότι πάντα επιβουλεύονται άλλοι την ελευθερία μας και ότι στο τέλος πάντοτε νικάμε.
ΠΡΩΤΟΝ. Η Ιστορία της Πατρίδας μας (σε αυτούς που την ξέρουν και την έχουν μελετήσει πραγματικά και όχι επιλεκτικά με βάση την κομματική τους ιδεολογία) διδάσκει διαχρονικά και παραδειγματίζει σε όλο τον κόσμο όχι μόνο νίκες αλλά και ήττες, φωτεινά παραδείγματα της αξιοπρέπειας των αγώνων και των θυσιών ενός λαού για την ελευθερία του ανθρώπου. Όπως οι Θερμοπύλες, το Μεσολόγγι, το Μανιάκι, το Αρκάδι, το έπος του ΄40, το Ρούπελ, η μάχη στρατοπέδου ΕΛΔΥΚ είναι μερικά απ΄τα φωτεινά παραδείγματα της Ιστορίας του τόπου μας.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ. Θεωρούμε τους Κύπριους εξίσου Έλληνες που πολέμησαν μαζί ηρωικά (αν και προδομένοι απ΄όλους) το 1974 και δεν τους διαχωρίζουμε σε Κύπριους και Έλληνες όπως ο εν λόγω κύριος.
ΤΡΙΤΟΝ. Οι παρελάσεις δεν είναι "μιλιταριστικές" γιορτές ούτε στρατιωτικά πανηγύρια επίδειξης, αλλά είναι τελετές Ιστορικής μνήμης για ανθρώπους που θυσιάστηκαν πριν από μας για εμάς και για να μπορεί ο καθένας μας να αρθρογραφεί ελεύθερα όπως ο κύριος Μαυραγάνης και να "αντέχει" να τις βλέπει (όπως ο ίδιος έγραψε).
Όσον αφορά για το ποιοι ακριβώς είμαστε εμείς και πως αναβιώνουμε ένα ιστορικό γεγονός της Πατρίδος μας χωρίς τα επιστημονικά εφόδια, τις μελέτες και τις εμβαθύνσεις που δεν έχουμε κατά τα λεγόμενά του, θέλω να του πω τα εξής:
Ο Σύλλογός μας έχει στην κατοχή του πάνω από 10.000 βιβλία σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο (βιβλιοθήκη) της Ελληνικής και Παγκόσμιας Ιστορίας και όχι μόνο. Έχει 30 χρόνια έρευνας σε διάφορα πεδία μαχών της Πατρίδας μας και του Εξωτερικού, έχει μελετήσει τακτικές μάχης, διάφορα επαναστατικά και αντάρτικα κινήματα, φορεσιές, εξοπλισμούς και γενικά κάθε φιλοσοφία και κουλτούρα των συνθηκών της κάθε ιστορικής εποχής.
Για όλα αυτά και πέρα από τις δράσεις μας για την Ιστορική Μνήμη της Πατρίδος μας σ΄όλη την Ελλάδα έχουμε γίνει άμεσοι συνεργάτες πέρα από φίλοι πλέον του πολύ ταλαντούχου Θεσσαλονικιού σκηνοθέτη-σεναριογράφου ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΚΑΡΑ δημιουργού των δύο Ιστορικών κινηματογραφικών ταινιών για το 1821 "Εξοδος 1826" και "Πολιορκία" που παίχθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια στις κινηματογραφικές αίθουσες σ΄όλη την Ελλάδα και το Εξωτερικό κλείνοντας έτσι το τεράστιο κενό 50 χρόνων απουσίας ιστορικών ταινιών από τον Ελληνικό κινηματογράφο (ταινιών χωρίς κομματική ή οποιαδήποτε άλλη ιδεολογική κατεύθυνση παρά μόνο καταγραφή θυσιών και ματωμένων αγώνων του Ελληνικού λαού για την αυτοδιάθεσή του).
Ο Βασίλης Τσικάρας είναι μέλος Ε.Σ.Η.Ε.Μ.Θ. (δημοσιογράφων), Ε.Σ.Ε. (σεναριογράφων), Ε.Ε.Σ. (σκηνοθετών), πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου "Αρατος" και επίσης οι ταινίες του έχουν χαρακτηριστεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας (από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αν αυτό παίζει κάποιο ρόλο για τον κύριο Μαυραγάνη) Ταινίες Υψηλής Ποιότητας. Έχοντας κερδίσει μάλιστα 6 βραβεία σε φεστιβάλ κινηματογράφου στο Los Angeles και στην Αθήνα. Τέλος έχει βραβευτεί στα πέντε από τα δέκα θεατρικά έργα που έχει γράψει.
Σε όλα τα παραπάνω ο Σύλλογός μας συμβουλεύει ιστορικά, ντύνει, αρματώνει και εκπαιδεύει τους ηθοποιούς των ιστορικών αυτών ταινιών με βάση τις γνώσεις του και δεν είμαστε κάποιοι τυχαίοι που δεν έχουμε τα επιστημονικά εφόδια και μελέτες που αναφέρει ο κύριος Μαυραγάνης (προφανώς γι αυτόν τα πανεπιστημιακά πτυχία, η συμμετοχή σε εκλεγμένα δημοτικά συμβούλια, η αρθρογραφία σε διάφορες εφημερίδες και άλλα διάφορα, είναι τα μοναδικά εφόδια γνώσεων για να κατανοήσει κάποιος την Ιστορική μνήμη και αλήθεια).
Ως προς τα λεγόμενά του αν κατέχουμε αυθεντικά άρματα του ΄21 αιτιολογώντας ότι είμαστε κάτοικοι των Γιαννιτσών λέγοντας μάλιστα ότι οι "τοτινοί" κάτοικοι των Γιαννιτσών δεν είχαν σχέση με το 1821 και η φουστανέλα ήταν άγνωστη στις περιοχές αυτές, θέλω να πω τα εξής:
Και ένας κάτοικος της Ταϊλάνδης μπορεί να κατέχει κειμήλιο του 1821 (που δε βρίσκονται απαραίτητα μόνο στα μουσεία αλλά και σε συλλέκτες και ρομαντικούς λάτρεις της παγκόσμιας ιστορίας). Εμείς έχουμε και τέτοια.
Η ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας που ανήκουν τα Γιαννιτσά που περιλαμβάνει τα δύο προεπαναστατικά προπύργια της Μακεδονικής κλεφτουριάς, Όλυμπος και Βέρμιο μαζί με τα υπόλοιπα της ηπειρωτικής και νησιωτικής πατρίδος μας, ήταν κέντρα αντίστασης και ελευθερίας σκέψης, έκφρασης και πίστης ενός λαού ενάντια σε κάθε δυνάστη που διαχρονικά ήθελε να πατάει με το ματωμένο του τσαρούχι τα Ιερά αυτά χώματα.
Προφανώς ο κύριος Μαυραγάνης αγνοεί το Ολοκαύτωμα της Νάουσας, τα ξακουστά εργαστήρια όπλων της Νάουσας που είχε προεπαναστατικά η πόλη, την Ιστορική μάχη της μονής Δοβρά και τόσες άλλες που πρωταγωνιστεί η κοντή Μακεδονική φουστανέλα που μοιάζει μ΄αυτήν της Ρούμελης και της Ηπείρου αλλά και με την λίγο μακρύτερη της Πελοποννήσου.
Θα πρότεινα μάλιστα στον κύριο Μαυραγάνη μιας και έχει ζήσει χρόνια στη Θεσσαλονίκη, να έρθει εδώ στις περιοχές μας με την πρώτη ευκαιρία για να δει ο ίδιος τα αγάλματα του Αγγελή Γάτσου και του Τάσου Καρατάσου πως ακριβώς παρουσιάζονται ενδυματολογικά. Ευκαιρία να ξαναδιδαχθεί το υπέροχο μάθημα της πατριδογνωσίας που διδάσκονταν στα δημοτικά μας σχολεία από φωτισμένους και προοδευτικούς δασκάλους (και όχι από πιόνια της παγκοσμιοποίησης και τη διδασκαλία μιας συμβατικής ιστορίας μεταξύ των λαών).
Ο κύριος Μαυραγάνης αγνοεί επίσης ότι υπάρχουν παγκοσμίως αναβιωτικοί σύλλογοι όπως ο δικός μας και άλλοι 15 περίπου στον Ελλαδικό χώρο, οι οποίοι ενισχύονται οικονομικά απ΄τις χώρες τους για να αναδεικνύουν την Ιστορία τους σε διάφορα ανάλογα ιστορικά φεστιβάλ με τη συμμετοχή μάλιστα Αρχηγών Κρατών για να τα τιμήσουν, όπως αυτό στη Γαλλία στα πλαίσια της επετείου για την απόβαση στην Νορμανδία τον Ιούνιο του 1944, ή του εκατονταετούς πολέμου στην Ευρώπη, ή της επετείου της μάχης του Βατερλό αλλά και του εμφυλίου πολέμου στην Αμερική. Άρα κατά τη γνώμη του κυρίου Μαυραγάνη όλα τα παραπάνω γίνονται μέσα σε παραληρήματα πατριωτισμού και ψευτοεθνικής διέγερσης.
Τα "σκάγια" του κυρίου Μαυραγάνη πήραν και τον εκφωνητή της παρέλασης που αναφέρθηκε για την αυθεντικότητα των φορεσιών του ΄21 (χωρίς συνεννόηση μαζί μας) που φυσικά δεν έχουμε παρά μόνο πιστά αντίγραφα. Για το "έγκλημα" του αυτό προτείνω για να ικανοποιήσουμε την επιλεκτική μνήμη και ευαισθησία του κυρίου Μαυραγάνη να μαστιγωθεί παραδειγματικά ο εκφωνητής στην κεντρική πλατεία της Μυτιλήνης προς συμμόρφωσιν και γνώσιν των κατοίκων του νησιού για την εγκληματική τους ίσως διάθεση Πατριωτικής και Εθνικής έξαρσης.
Ως προς την απαράδεκτη προσπάθεια του κυρίου Μαυραγάνη να συνδέσει την παρουσία μας στην υπέροχη και φιλόξενη πόλη της Μυτιλήνης με το μεταναστευτικό, δείχνει και γιατί ο Νεοέλληνας έχει φτάσει σ΄αυτό το κατώτατο επίπεδο κριτικής σκέψης, γνώσης και σεβασμού. Να σημειωθεί ότι πάρα πολλοί πρόσφυγες κατά τη διάρκεια της παρουσίας μας στο νησί θέλησαν αλλά και το έκαναν να φωτογραφηθούν μαζί μας. Προφανώς αν και ξένοι αυτοί έβλεπαν πιο καθαρά και χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες απ' ότι ο κύριος Μαυραγάνης την παρουσία μας σαν ιστορικό γεγονός μνήμης του τόπου μας.
Τελειώνοντας θα αναφέρω ότι ο Σύλλογος Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Αυτής Γιαννιτσών είναι πάνω από κόμματα, ιδεολογίες και πολιτικές, είναι αυτοδημιούργητος, ανεξάρτητος οικονομικά σηκώνοντας το μεγαλύτερο οικονομικό βάρος από τα μέλη και τους φίλους του, αφήνοντας δουλειές, σπουδές και δημιουργίες της καθημερινότητας για να είναι παρόν σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο σε ανάλογες τελετές ιστορικής μνήμης όπως σε αυτήν της Μυτιλήνης.
Η αγάπη μας για την Πατρίδα αλλά και ο σεβασμός των θυσιών των προγόνων μας, ο άνθρωπος (όποιος γνωρίζει Ιστορία καταλαβαίνει ότι όλα αυτά είναι αλληλένδετα και όχι ο πόλεμος τον οποίο μισούμε γιατί οι καλύτερες αναβιωτικές ομάδες όπως και τα καλύτερα ιστορικά βιβλία είναι συνάμα και τα καλύτερα αντιπολεμικά) είναι ο οδηγός και τα πιστεύω μας πέρα από εμπάθειες, αντιπαλότητες και με σεβασμό στην Ιστορία των άλλων λαών.
Κλείνοντας την επόμενη φορά που θα έρθουμε στο νησί και την πόλη της Μυτιλήνης θα ήθελα να προσκαλέσω σε ανοιχτή συζήτηση τον κύριο Μαυραγάνη σε οποιοδήποτε τοπικό τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό σταθμό επιθυμεί ο ίδιος για να αναπτύξουμε τις απόψεις μας και τις διαφορετικές ίσως προσεγγίσεις σε διάφορα θέματα που έχουμε.
Δεν πρόκειται να ανοίξουμε κανένα άλλο διάλογο μέσω δηλώσεων γιατί δεν είναι στο δικό μας πνεύμα και φιλοσοφία.
Υ.Γ. Ευχαριστούμε πολύ για τη ζεστή και γεμάτη αγάπη, υποδοχή και φιλοξενία των κατοίκων της πόλης της Μυτιλήνης αλλά και της ευρύτερης περιοχής του νησιού».
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Ε.ΔΗ.Π.Η.Τ.

ΠΕΛΛΑ-Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

[ΠΕΛΛΑ-Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ][[bleft]

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

[ΑΘΛΗΤΙΚΑ][list]

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

[ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ][list]

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

[ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ][list]

ΕΛΛΑΔΑ

[ΕΛΛΑΔΑ][grids]

ΑΜΥΝΑ

[ΑΜΥΝΑ][bleft]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][bsummary]

ΔΙΕΘΝΗ

[ΔΙΕΘΝΗ][grids]