Πρὸς τὸν εὐσεβῆ Κλῆ­ρο καὶ τὸν εὐ­λα­βῆ λα­ὸ τῆς καθ᾿ ἡ­μᾶς Ἱ­ε­ρᾶς Μη­τρο­πό­λε­ως



δελφο κα Πατέρες,
Χριστς νέστη

«δόθη μοι πσα ξουσία ν οραν κα π γς»
(Ματθ. 28, 20)

 ναστς Κύριος ησος Χριστς μετ τν γερσή Του π τν τάφο ταν ναμφισβήτητα  κυριάρχης ορανο κα γς. θεωθεσα νθρώπινη φύση Του νωμένη μ τν θεότητά Τουξουσίαζε τν ορανό, τν γ κα τ καταχθόνια. Μπορε ν τν εδαν πάνω στν Σταυρ ν δυνται ς νθρωπος, λλ ταν «πανσθενουργός», πως λέγει τ τροπάριο το κανόνος τορθρου το μεγάλου Σαββάτου. Βέβαια πολλς φορς πρν φτάσει στν Σταυρικ θάνατο εχε δείξει δείγματα τς μεγάλης καπαντοδυνάμου σχύος Του, ὅταν ξουσίαζε τος νέμους κα τν φύση· «...διεγερθες πετίμησε τ νέμ κα επε τ θαλάσσ, Σιώπα, πεφίμωσο· κα κόπασεν  νεμος κα γένετο γαλήνη μεγάλη»[1]πίσης, δίδασκε τος νθρώπους «ς ξουσίανχων» κα χι σν τος γραμματες κα τος φαρισαίους[2]. Εχε τν ξουσία ν συγχωρε μαρτίες, ν διώκει δαιμόνια, ν δίδει χαρίσματα στος ποστόλους αμάτων κα «πατεν πάνω φεων κα σκορπίων κα π πσαν τν δύναμιν το χθρο»[3].
Στν καιρ το πάθους Του δειξε πολλς φορς τν ξουσία Του. πεκάλυψε στος μαθητές Του πς  οράνιος Πατέρας Του το δωκε τν ξουσίαν «πάσης σαρκός»[4]. Μετ τν νάστασή Του, λέγει πόστολος Παλος, «πέταξε τ πάντα π τος πόδας ατο»[5]. Εναι « Κύριος τν Κυρίων καΒασιλες βασιλέων»[6].
Κατ τν ερ Χρυσόστομο  ξουσία το Χριστο δν εναι καταδυναστευτική, λλ κηδεμονική. Μ τν δύναμή Του γείρει τος πεπτωκότες μαρτωλούς, πιστρέφει τος πλανεμένους στν κκλησία, ζωογονε τος νεκρούς.  βασιλεία το Χριστο εναι βασιλεία πάντων τν αώνων[7]χει τν διαξουσία κα δύναμη μ τν Πατέρα. Εναι Κύριος το παντός. Εναι  ατία λων τν δημιουργημάτων.
Πολ καλ φαίνεται  εεργετικ ξουσία το Χριστο στ πασίγνωστο τροπάριο τς ναστάσεως, «Χριστς νέστη κ νεκρν, θανάτ θάνατον πατήσας κα τος ν τος μνήμασι ζων χαρισάμενος». Κατέλυσε τ βασίλειο το δου κα δωσε ζω σ λη τν κτίση.
Ἐὰν συγκρίνουμε τος σημερινος ξουσιαστς τν νθρώπων μὲ τὸν Χριστό, θ πογοητευθομε. Πάρα πολλο κάνουν χρήση τς δυνάμεώς τους κακς. Περισσότερο ξυπηρετον τ συμφέροντά τους κα λιγότερο τς νάγκες τν νθρώπων. Ο καταχρήσεις τς ξουσίας εναι φοβερές.  κκλησία προσεύχεται  νθρωπος ν μν ποκτήσει τ πάθος τς φιλαρχίας. Κλοπές, γκλήματα, κατάργηση θεσμν, πρωτεα πάσης φύσεως, πολιτικ κα θρησκευτικά, διεγείρουν τος νθρώπους ναντίον τνλλων. πικρατε στν κόσμο τ «δίκαιον το σχυροτέρου». Τ ρητόν, « θάνατός σου  ζωή μου» εναι τ πιδιωκόμενον πολλν. ντίθετα,  ναστς Κύριος λέγει πς ποιος θέλει ν εναι πρτος, ν εναι τελευταος.  Χριστς εεργετε τος νθρώπους π τν καταμάχητη γάπη πρς ατούς. Κανες δέν θ πικρατήσει στος νθρώπους στ τέλος παρ μόνον  Χριστός. Περνμε μι δύσκολη κατάσταση μτν στεμμένο κα θανατηφόρο ό. Πολλο βρκαν τν θάνατο ξ ατίας του. Μπορε ν φαίνεται πς βασιλεύει, λλ δέν «αωνίζει». Κάποια στιγμ θ καταργηθε κα θ πικρατήσει  ερήνη το Θεο.
Ὡς Ἐπίσκοπος τς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καὶ Ἀλμωπίας εὔχομαι σὲ ὅλους σας, στοὺςερες καὶ τος κοσμικούςστος ἄρχοντες καὶ τὸν λαό, ὑγεία ψυχς καὶ σώματος καὶ κάθε χαρά.
 
δελφοί μου ἀγαπητοὶ καὶ περιπόθητοι,
Χρι­στὸς Ἀ­νέ­στη! Ἀληθς νέστη!
Χαίρετε, καταρτίζεσθε, εἰρηνεύετε κα γιαίνετε! 

Πά­σχα 2020
Πρς Θεν εχέτης,
Ὁ Μη­τρο­πο­λί­της

† Ὁ Ἐ­δέσ­σηςΠέλ­λης καὶ Ἀλ­μω­πί­ας Ι­Ω­ΗΛ




[1]Μάρκ. 4, 31.
[2]Ματθ. 7, 29.
[3]Λουκ. 10, 19.
[4]Ἰω. 17,2.
[5]Ἐφ. 1, 22.
[6]Ἀπόκ. 17, 14.
[7]Ψαλ. 144, 13.
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Ε.ΔΗ.Π.Η.Τ.

ΠΕΛΛΑ-Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

[ΠΕΛΛΑ-Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ][[bleft]

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

[ΑΘΛΗΤΙΚΑ][list]

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

[ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ][list]

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

[ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ][list]

ΕΛΛΑΔΑ

[ΕΛΛΑΔΑ][grids]

ΑΜΥΝΑ

[ΑΜΥΝΑ][bleft]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][bsummary]

ΔΙΕΘΝΗ

[ΔΙΕΘΝΗ][grids]