Ξεχασμένη Ιστορία: Η Κ.Κλ.Κλαν εναντίον Αμερικανών της Ελληνικής Κληρονομιάς σε μια εποχή μίσους και η γέννηση της ΑΧΕΠΑ
Σήμερα η και μετά από σχεδόν 100 χρόνια παρουσίας η ΑΗΕΡΑ συνεχίζει να μεγαλώνει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο ,με νέα τμήματα ,γιατι οι αρχές του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ που αποτελούν τη βάση της οργάνωσης είναι παγκόσμιες οικουμενικές και διαχρονικές .
Ήταν το 1922, οι Αμερικανοί της ελληνικής κληρονομιάς υπέφεραν από προσωπικούς και οικονομικούς εκφοβισμούς που ενορχηστρώθηκαν από το αναζωογονημένο Ku Klux Klan. Ήταν καιρός να ενοποιηθούν και να οργανωθούν, να προστατευθούν και να υπερασπιστούν τη ζωή και το βιοπορισμό.
Η διαδεδομένη και συχνά βίαιη διάκριση εις βάρος των μεταναστών από την Ελλάδα είναι μια σχεδόν ξεχασμένη σελίδα της αμερικανικής ιστορίας. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στην επακόλουθη επιτυχία και στα μεγάλα επιτεύγματα των απογόνων τους. Πολύ λίγοι άνθρωποι σήμερα, έλληνες ή όχι, έχουν αφηρημένη επίγνωση της μαζικής ηπειρωτικής δύναμης του Klan της δεκαετίας του 1920 και της έντονης δίωξης των Ελλήνων που γεννήθηκαν στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είχαν επιλέξει να γίνουν αμερικανοί πολίτες.
Δεν γνωρίζουν πόσο βαθιά οι κακές σκιές της φανατισμό, του μίσους και της μισαλλοδοξίας έριξαν το κακό τους σκοτάδι πάνω από τη Βόρεια Αμερική. Ίσως είναι καιρός να τους θυμίσουμε.
Το πρόσφατα αναδιοργανωμένο ΚΚΚ εξαπολύθηκε ενάντια στους φοβισμένους μετανάστες και τις ανήμπορες μειονότητες σε όλες τις ΗΠΑ. Κυριαρχούσε στην πολιτική στα κράτη τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Στον Καναδά, οι επικίνδυνοι κακοί τρόποι μεταμοσχεύτηκαν και άνθισαν, ειδικά στις δυτικές επαρχίες.
Εκτιμάται ότι τρία εκατομμύρια μαχητές Klansmen σκοτώθηκαν στην ήπειρό μας, καίγοντας σταυρούς και προκαλώντας τρομοκρατία.
Κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας της εξουσίας, ο Klan εξέλεξε δεκαέξι αμερικανών γερουσιαστών, έντεκα κυβερνήτες και έναν απροσδιόριστο μεγάλο αριθμό Κογκρέσσων, Δημοκρατών και Δημοκρατών. Σύμφωνα με πληροφορίες, άσκησε σημαντική επιρροή στον Λευκό Οίκο.
Οι οργανώσεις Klan κυβέρνησαν την τοπική πολιτική στις μεγάλες πόλεις του Ντάλλας, του Ντένβερ, της Ινδιανάπολης και του Πόρτλαντ, του Όρεγκον, καθώς και σε τέτοιες μικρότερες κοινότητες όπως το Anaheim της Καλιφόρνια. Ελ Πάσο, Τέξας.Youngstown, Οχάιο και Πόρτλαντ, Μέιν.
Το 1902, οι ψηφοφόροι της Καλιφόρνιας και του Όρεγκον εκλέγονταν υποψήφιοι επικεφαλής της κυβέρνησης Klan. Στη συνέχεια, το 1924, ένας υποψήφιος Klan κέρδισε την κυβέρνηση στο Κάνσας. Την ίδια χρονιά, ο Klan ενέκρινε τους νικητές της Γερουσίας των ΗΠΑ στην Αλαμπάμα, το Κολοράντο, τη Γεωργία, την Ιντιάνα, την Οκλαχόμα και το Τέξας. Επίσης, κέρδισε τους διαγωνισμούς κυβέρνησης σε πέντε από αυτές τις έξι πολιτείες, μόλις χάσει στο Τέξας.
Στις αμερικανικές εκλογικές δημοσκοπήσεις, οι Klansmen πέρασαν κάρτες που δηλώνουν ακλόνητα και προκλητικά:
Όταν το βαμβάκι μεγαλώνει πάνω στην συκιά
Και η αλφάλφα κρέμεται στο τριαντάφυλλο
Όταν οι αλλοδαποί τρέχουν τις Ηνωμένες Πολιτείες
Και οι Εβραίοι μεγαλώνουν μια ευθεία μύτη
Όταν ο Πάπας επαίνεσε ο καθένας
Στη γη του Θείου Θάμ
Και ένας Έλληνας εκλέγεται Πρόεδρος
Τότε-το Ku Klux δεν θα αξίζει τον κόπο.
Εν τω μεταξύ, οι πρωταγωνιστές ηγέτες μεταναστών της Ελλάδας συναντήθηκαν στις 26 Ιουλίου 1922 στην Ατλάντα για να σχηματίσουν τον Αμερικανικό Ελληνικό Εκπαιδευτικό Προοδευτικό Σύνδεσμο, γνωστό πλέον ως Τάγμα της Αχεπάς. Όχι από σύμπτωση, η Ατλάντα ήταν η έδρα της εθνικής αυτοκρατορικής έδρας του Klan.
Ο σημαντικότερος στόχος των ιδρυτών της Ahepa ήταν να εγκαθιδρύσουν γρήγορα και σταθερά καλύτερες σχέσεις με τους μη Έλληνες. Συμφώνησαν να το κάνουν αυτό, παίρνοντας το θετικό υψηλό δρόμο της λογικής, δίνοντας έμφαση στην αφομοίωση, τη συνεργασία, την πειθώ και σε αντίθεση με τους εχθρούς τους, χωρίς βία.
Η κύρια συζήτησή τους ήταν πώς να περιορίσουν καλύτερα το κύμα εχθρότητας που τους είχε σχεδόν πνιγεί. Τα δυσοίωνες φαντάσματα του στριμωγμένου αμερικανισμού και της επιθετικότητας του KKK τους ώθησαν να δημιουργήσουν μια πατριωτική αδελφική τάξη που υποτάσσεται αδιαίρετη πίστη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Την αμερικανική ιθαγένεια, την ικανότητα στην αγγλική γλώσσα, την ενεργό συμμετοχή στον κύκλο των πολιτικών, την οικονομική σταθερότητα, την κοινωνική ενότητα και την επιδίωξη της εκπαίδευσης. Το τελευταίο θεωρήθηκε ζωτικό για τα προφανή δώρα της γνώσης και ως το βασικό κλειδί για την ανοδική κινητικότητα.
Οι ιδρυτές της Ahepa ήταν βαθιά ενοχλημένοι και ανησυχούν από τις πικρές εμπειρίες τους με την προκατάληψη Klan και από τις αναφορές της χειρότερης φανατισμό αλλού. Ακόμη και πριν εμφανιστεί ξανά το Klan, υπήρξαν ασήμαντες επιθέσεις σε Έλληνες που γεννήθηκαν στο εξωτερικό, μερικές μοιραίες. Εντούτοις, το νέο Klan εξήγησε με εξειδίκευση και λειαντική δυσανεξία με βάρβαρη αποτελεσματικότητα να σιωπά και να υποτάξει όλους τους υποτιθέμενους κατώτερους.
Πολλά ελληνικά ζαχαροπλαστεία και εστιατόρια απέτυχαν οικονομικά ή είχαν πωληθεί σε τιμές θυσίας σε μη Έλληνες λόγω των μποϊκοτάτων που υποκίνησε ο Κλαν. Τα ελληνικά ιδρύματα που κάνουν μέχρι και $ 500 έως $ 1.000 ημερήσια δουλειά, ειδικά στο Νότο και Midwest, μειώθηκαν σε μόλις $ 25 την ημέρα. Η μόνη προσφυγή ήταν να πωλήσει ή να κλείσει.
Το Klan ενίσχυσε συχνά τα μποϊκοτάζ του απειλώντας ανοιχτά ή επιτιώντας πελάτες που εισέρχονταν και εγκατέλειψαν.
Ένας αυτοκράτορας λέκτορας Klan είπε στους Klansmen στο Spokane ότι οι Μεξικανοί και οι Έλληνες θα πρέπει να σταλούν πίσω από όπου προέρχονται έτσι ώστε να διατηρηθεί η λευκή υπεροχή και η καθαρότητα των Αμερικανών. Εν τω μεταξύ, στην Palatka, Φλόριντα, ένας Έλληνας μετανάστης ήταν μαστιγμένος για τη χρονολόγηση μιας "λευκής" γυναίκας.
Οι Βασιλικοί Αναβάτες του Κόκκινου Ρομπ ήταν μια θυγατρική Klan συναρμολογημένη "ως μια πραγματική πατριωτική οργάνωση" για εγκεκριμένους πολιτογραφημένους πολίτες άτυχα που γεννήθηκαν έξω από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, στην απόλυτη απαγόρευση του αποκλεισμού, οι μετανάστες από την Ελλάδα, την Ιταλία και τα Βαλκάνια δεν ήταν κατάλληλοι να ενταχθούν.
Στην Ιντιάνα, το πολιτικό κράτος που ελέγχεται πολιτικά από την Klan της δεκαετίας του 1920, πυρπολικοί σταυροί πυροδοτήθηκαν στα ναυπηγεία των ειλικρινών Ελλήνων. Οι απρόκλητοι ξυλοδαρμοί των Ελλήνων δεν αναφέρθηκαν στην αστυνομία για να μην ακολουθήσει σύντομα ένας άλλος ξυλοδαρμοί. Άλλοι προειδοποιήθηκαν για ολέθριες συνέπειες εάν μιλούσαν ελληνικά δημόσια, ακόμη και στα δικά τους επιχειρηματικά ιδρύματα.
Ο Hoosier Δημοκρατικός και Ρεπουμπλικανός ηγέτες αποθάρρυναν ενεργά τους πολιτογραφημένους Έλληνες από την κατάθεση για δημόσιο αξίωμα, αναγκάζοντάς τους να λειτουργήσουν ως υποψήφιοι του Σοσιαλιστικού Κόμματος. Οι φοβισμένοι Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί ανέβαλαν απεριόριστα τα επερχόμενα σχέδια για την οργάνωση ενοριών. Για να αποφευχθεί η διαρκής αντιπαράθεση, μακρά και δύσκολα να διατυπωθούν τα ονόματα ελληνικής καταγωγής, συντομεύθηκαν ή άλλαξαν σε πιο αποδεκτές αμερικανικές εκδόσεις. Οι ψεύτικες φήμες που εξαπλώθηκαν από το Klan σχετικά με υποτιθέμενες ανυπότακτες δολοφονίες Ελλήνων σε άλλα κράτη παρήγαγαν το επιθυμητό φόβο.
Ο Klan Grand Dragon του Όρεγκον είπε σε μια πνευματική ομιλία στην Ατλάντα: "Το Klan στα δυτικά κράτη έχει μια μεγάλη αποστολή να εκτελέσει. Η ταχεία ανάπτυξη του ιαπωνικού πληθυσμού και η μεγάλη εισροή ξένων εργατών, κυρίως Ελλήνων, απειλούν τους αμερικανικούς μας θεσμούς. και οι Κλάνοι στην Ουάσιγκτον, στο Όρεγκον και στο Αϊντάχο εργάζονται ενεργά για την καταπολέμηση αυτών των ξένων και μη αμερικανικών επιρροών ».
Πιθανώς ο πιο κραυγαρός εκφοβισμός σκληρής γραμμής, σχεδόν χιούμορ, συνέβη στη Pensacola της Φλόριντα. Ο Klansman έδωσε ένα σημείωμα σε έναν Έλληνα εστιάτορα που έγραφε: "Είστε ανεπιθύμητος πολίτης. Παραβιάζετε τους νόμους της Ομοσπονδιακής Απαγόρευσης και τους νόμους της ευπρέπειας και εκδηλώνετε επώδυνη για την κοινωνία. Αρκετά τρένα εξέρχονται καθημερινά από την Pensacola. Πάρτε την επιλογή σας, αλλά μην πάρτε πολύ χρόνο. Ειλικρινά, σοβαρά, KKK. "
Σήμερα, σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο Charles C. Moskos, Jr, του Northwestern University, οι Αμερικανοί Έλληνες κατατάσσονται με υπερηφάνεια στην πρώτη θέση μεταξύ όλων των εθνοτικών ομάδων σε επιμέρους μορφωτικό επίπεδο και δεύτερον σε επιμέρους εκπαιδευτικά επιτεύγματα και δεύτερον σε ατομικό πλούτο. Έχουν πετύχει σε κάθε πτυχή της αμερικανικής ζωής. Το Τάγμα της Αχεπά έχει διαδραματίσει τον πρωταρχικό ιστορικό ρόλο σε αυτή την ανάδυση.
Αληθινή στην αρχική της αποστολή, η Ahepa υποστηρίζει οικονομικά υποτροφίες, εκπαιδευτικές καρέκλες, στέγαση για ηλικιωμένους, ιατρική έρευνα, κοινοτικά προγράμματα, φιλανθρωπικά προγράμματα και άλλες αξιόλογες προσπάθειες μέσω εισφορών άνω των δύο εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως από το κεφάλαιο, το περιφερειακό και το εθνικό επίπεδο.
Η Ahepa επικύρωσε τις πατριωτικές της ρίζες κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, που πωλούσε πάνω από πεντακόσια εκατομμύρια δολάρια αμερικανικών πολεμικών ομολόγων, περισσότερο από οποιαδήποτε οργάνωση στην Αμερική. Εν τω μεταξύ, οι αξιωματούχοι της Ahepa επισκέφθηκαν για πρώτη φορά τον Λευκό Οίκο για να συναντηθούν με τον Πρόεδρο Calvin Coolidge το 1924 και ανέλαβαν τους δώδεκα Προέδρους από τότε που οι Πρόεδροι Franklin Roosevelt, Harry Truman και Gerald Ford έγιναν μέλη της Ahepa.
Πιο πρόσφατα, η Ahepa συγκέντρωσε 400.000 δολάρια για την αποκατάσταση του νησιού Ellis και του Άγαλματος της Ελευθερίας και 775.000 δολάρια για ένα γλυπτό που γιορτάζει τους Ολυμπιακούς Ολυμπιακούς Αγώνες στην Ατλάντα. Η Αχεπά έχει λάβει αναγνώριση από το Κογκρέσο και την Προεδρία για την προώθηση της φιλίας και της καλής θέλησης μεταξύ των ανθρώπων των Ηνωμένων Πολιτειών, του Καναδά, της Ελλάδας και της Κύπρου. Ο Πρόεδρος Τζωρτζ Μπους ενέκρινε την Ahepa ως ένα από τα "χιλιάδες σημεία φωτός".
Η Ahepa μετακόμισε την έδρα της στην Ουάσινγκτον το 1924 και στη συνέχεια επέκτεινε το πεδίο δράσης της προσθέτοντας τρεις βοηθούς για την ολοκλήρωση της οικογένειας Ahepa: οι κόρες της Πηνελόπης για τις γυναίκες, οι γιοι του Περικλή για νεαρούς άντρες και οι νεολαίες της Αθηνάς. Τα συνδυασμένα οκτακόσια κεφάλαια του, αποτελούμενα από περίπου 35.000 μέλη, καλύπτουν τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά και έχουν φυτέψει επιτυχημένες μονάδες στην Αυστραλία και την Ελλάδα. Πραγματοποίησε την 75η ετήσια σύνοδο στην Ατλάντα τον Αύγουστο.
Το 1990, ο Αχεπας κατέθεσε στην Αργεντινή το ανώτατο δικαστήριο της Γεωργίας. Υποστήριξε τη νομική θέση της Εθνικής Ένωσης για την Προώθηση των Ζωγραφισμένων (NAACP) και της Ένωσης κατά της Δυστρούμανσης (ADL) του B'nai B'rith για την υποστήριξη ενός κρατικού νόμου που απαγορεύει τις μάσκες στο κοινό και αμφισβητήθηκε από το KKK . Το δικαστήριο έκρινε 6 έως 1 για να υποστηρίξει τη συνταγματικότητα του καταστατικού κατά της μάσκας.
Η σημασία της ευνοϊκής απόφασης σε μια χαρισματική Ahepa ήταν ότι ήρθε στην πόλη της ίδρυσής της και βοήθησε να σφραγίσει τη μοίρα μιας άλλης αποτυχημένης Klan αναβίωσης. Επιπλέον, επέτρεψε στους Έλληνες να συμμετάσχουν σε νικηφόρους εορτασμούς με συναδέλφους μαύρους και Εβραίους Αμερικανούς, των οποίων οι ανδρείκελοι είχαν επίσης βλάψει τη σάτιρα σωματικά, διανοητικά και οικονομικά από το KKK του παρελθόντος.
Μαζί με τους Ρωμαίους Καθολικούς, τους Ασιάτες και άλλους μετανάστες που θεωρούνταν απαράδεκτοι από τον Klan, στόχευαν ξεχωριστά και μαζί τότε επειδή δεν εντάσσονταν στην άκρως στενή έννοια του KKK για το τι αποτελεί καλό και πιστό Αμερικανό.
Για τους Έλληνες, είναι εξαιρετικά ειρωνικό το γεγονός ότι οι έξι διοργανωτές του αρχικού Klan το 1865 δημιούργησαν τις λέξεις Ku Klux από kuklos, μια παραλλαγή του ελληνικού κυκλώου που σημαίνει κύκλος ή κύκλος και το έθεσε στον δικό του μικρό κύκλο.
Σήμερα, η έκδοση του KKK της δεκαετίας του 1920 έχει περάσει από καιρό και οι τρεμοπαίζει μετενσαρκώσεις είναι εικονικές.Το Κλαν άξιζε να πεθάνει - και πέθανε. Το Τάγμα της Ahepa ευδοκιμεί τρία τέταρτα του ενός αιώνα μετά την ιστορική της γέννησή του μέσα στη φλογερή θερμότητα του μίσους που δημιουργείται από το τοξικό Klan καζάνι του παράφρου φανατισμού. Η Αχεπά αξίζει να ζει και να ζει.
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :